onsdag 22 december 2010

Minus 19 grader mitt på dagen!

Så, har nu precis tillsammans med min far gett fåren lite extra halm i ströbädden samt ordentligt med grovfoder. Jag sover liksom bättre om jag vet att de också har det varmt och skönt nu när det är så kallt. Under dagen var det idag minus 19 grader. I stallet innebär det då att utgödslingen naturligtvis fryser och man får stå där och greja med frusen koskit osv (jätteroligt).

På eftermiddagen var min far här och hjälpte till att få loss vår bil i snön i Karlsberg. Günther var nämligen där igår kväll och skulle mata djuren och chansade att det skulle gå med vår bil eftersom det är 4-hjulsdrift, dock fastnade han i snön när det endast var 10 meter kvar till den plogade vägen. Han försökte ringa några grannar som hade traktor men alla var tyvärr upptagna på annat håll, så det var bara att ta sig en liten kvällspromenad hem, sådär vid halv 11 tiden på kvällen. Gissa vad han tyckte det var roligt. (Måste bara tillägga att jag var där tidigare på dagen och vågade mig inte in där med bilen eftersom snön gick upp till knäna på mig....tyckte han skulle ta traktorn istället.... men, men karlar vet ju alltid bäst :-))

Annars så har det idag varit lite utdelning av köttlådor med limousinkött. Alla tyckte köttet såg väldigt fint ut och min man lovade att det även skulle smaka lika gott som det såg ut, bättre kött är svårt att få tag på. Låter kanske lite högfärdigt, men är faktiskt sant.

Inga kommentarer: