fredag 21 oktober 2011

Det trodde vi aldrig ....

I måndags ringde Günthers mobil och på displayen stod det "anonym". Som vanligt så tror man då att det är någon försäljare och vill inte riktigt svara ... men som tur var, så svarade han tills slut ... och det var polisen????

Günthers första tanke var

- vad har jag nu gjort för fel, eftersom polisen ringer till mig???

Dock de hade väldigt trevliga nyheter ... de hade fått tag på stöldsgods som passade in väldigt bra på våra saker som vi polisanmält. De var väldigt förtegna och ville inte berätta mkt utan ville att Günther skulle kolla upp mer exakta vad motorsågarna och röjsågen hade för beteckningar. På tisdagen ringde de då återigen och fick alla uppgifter och lovade att höra av sig igen, när de visste mer.

Igår ringde de då återigen och kunde därmed bekräfta att det vara våra saker. De berättade även att sakerna hade påträffats av någon, någonstans i en skog i Hjo, gömt under granris. Personen i fråga hade då ringt och anmält till polisen. Mer vet vi inte för tillfället. Men för oss var det naturligtvis ett väldigt positivt och överaskande besked att vi skulle få tillbaka våra grejor (... kan fortfarande inte fatta det riktigt ännu).

Jag hoppas vi kommer få veta mer framöver om de har någon/några misstänkta .... men om inte så är vi ändå nöjda att vi fått tillbaka våra grejor (som vi använder mycket och är tvugna att ha).

Så nog om detta, har idag varit en fin höstdag med härliga färger ute och till kvällsmat idag fick det bli gulaschsoppa med älggrytbitar (som faktiskt också var färgglad med all paprika, mums).

På bilden ser ni några av våra limousindjur ta sig en tupplur mitt på dagen.


3 kommentarer:

Cecilia sa...

Men va skönt att få tillbaka sakerna. Vi fick båten med motor stulen i måndags, men båten återfanns dock utan motor. Jäkla folk.

Linda sa...

Precis samma sak hände våra kompisar i Hjo i våras. De stal deras båt mitt i ett villaområde, vilken senare hittades någonstans i en skog utanför Hjo... men då även där utan motor.
Jäkla folk är väl ändå en för fin benämning på dessa människor (enligt mitt tycke)!

Cecilia sa...

men absolut, men jag ville ju inte svära på din fina hemsida.