söndag 27 november 2011

Stormig 1:a advent!

Idag har det inte varit något vidare roligt 1:a advents väder. Det har varit storm samt regn i stort sett hela dagen, därför bestämde sig jag och barnen oss för att baka lussekatter. Vincent orkade bara med degen innan han ville vila. Lovisa höll sig däremot vaken hela tiden och var jätteduktig och hjälpte mig mycket (hon gjorde tom en hel plåt själv med egna lussekatter :-)). Som ni ser på degen så lyckades vi få den att jäsa rejält.

Annars så har nu äntligen takplåten kommit på slakteriet (så nu kan jag sova lugnt när det regnar på natten) och alla kylrumsväggar har kommit upp invändigt så nu skall alla fogar tätas med silikon.

I fredags stallade vi in alla kossorna och klockan hann nog bli 23 innan Günther kom in den kvällen, så något vidare fredagsmys blev det inte den fredagen. Dock idag känns det bra att vi fick in dem i fredags så de slapp vara ute i detta busvädret.

Kunde inte låta bli att även lägga in en bild på min fars hund Lisa (ras Parson Jack Russel) som hade semester hos oss nu i helgen. Hennes favoritplats är träsoffan i köket, där hon ligger och sover som en stock (kan bara säga att det är helt oootroligt hur högt en hund kan snarka).





2 kommentarer:

Cecilia Åberg sa...

Åh va ni jobbar, och barnen har du lyckats sätta i arbete också! Bara hunden som slapp undan. Hoppas allt går bra med det nya livet och att ni får sova skapligt om nätterna. Kram.

Anna sa...

Hallo, är inne varje dag och kikar.. lite dålig uppdatering;). Jag vill veta byggstatus och ffa bebisstatus:). Jag är iaf på benen, om än tröttare än någonsin. Stor JULKRAM/ Anna