onsdag 16 januari 2013

Smakfullt recept i SLA idag!

Läste SLA idag och hittade då detta recept på lammgryta som jag tyckte låter gott. Har alltså inte själv provat det ännu .... men det kanske får bli till helgen.
Butiken är nu öppen igen, och vi har nästan samma öppningstider som innan årsskiftet förutom på lördagar då vi nu håller öppet till kl 16 ... och inte 18 som vi hade tidigare. Vi har märkt att det inte kommer så mkt kunder efter 16 på en lördag eftermiddag samt att det är skönt att ha lite egentid med familj och vänner vilket ju oftast sker på helgen.

Annars så har det varit lite födelsedagsfirande för både storbonden och mellanpojken. Vi har tagit det väldigt lugnt med endast familjen då Vincent inte var helt frisk i helgen med både hög feber och hosta.
Vincent sade följande till mig när vi låg i sängen och fikade på hans födelsedag  (han fyllde 3)
- Mamma, nu är jag en stor kille (ställde sig sedan upp och visade hur lång han hade blivit :-) ) och tog sedan ut nappen ur munnen och gav den till mig och sa -Så nu skall jag sluta med nappen mamma!
Detta var i måndags och han har fortfarande inte tagit någon napp (jag är fruktansvärt imponerad). En gång på morgonkvisten frågade han efter den, men då sade vi att vi skulle spara napparna tills lammen när de kommer i april och att han då kunde få ge dem till dem. 

Tänk om det kanske är så att han har fått både lite utav mammas och pappas järnvilja, att när man väl har bestämt sig för något ... då skall det bli så också. 




Inga kommentarer: