torsdag 24 mars 2011

Dålig närvaro på bloggen ...

Har varit dålig närvaro här inne på bloggen det senaste, och jag har faktiskt en ursäkt. Det hela började med att Günther hade inskolning med Vincent på dagis och dag nr 2 (en torsdag) så kräks en liten flicka, nästan rätt i Günthers knä. Lördag morgon börjar då Günther må så smått illa och drabbas då av denna härliga magsjuka. Alla ni som varit magsjuka vet vad det innebär och att man då inte har någon speciell lust eller ork att gå ut och jobba i stallet. Som tur var, så var det ju helg och jag mådde bra, så denna helg var det stallarbete som gällde för mig, medan Günther hade turen att få hjälp med barnen av sin äldre dotter Janine som kom på besök. Förutom magsjukan så fick han även en djupt sittande hosta och snuva därtill, och han har faktiskt ännu inte riktigt återhämtat sig.
Därefter var det min tur, dock klarade jag mig lite bättre, slapp magsjukan och fick enbart feber och väldig halsont, så jag knappt kunde prata alls en dag (just den dagen var vår dotter extra trotsig och då var det inte roligt att inte kunna prata :-().
Än så länge har dock barnen klarat sig och har sluppit att bli sjuka och vi får innerligen hoppas att det håller i sig.

Jag försökte muntra upp Günther när han mådde som sämst genom att säga
- Det var väl tur att vi inte blev sjuka mitt i lamningsperioden (vilken nu snart börjar), för då hade det varit ännu värre med härliga nattvak osv!
... dock hade det ingen inverkan just då :-)

1 kommentar:

cecilia sa...

era stackare. maginfluensa är bland det värsta man kan ha av det man blir frisk ifrån. hälsn cecilia