fredag 23 september 2011

Svamp i mängder!

Idag har kantelementen kommit på plats och armeringen har anlänt. Lika roligt varje dag just nu att komma hem från jobbet och se vad som har hänt här hemma.
Idag gick jag hem lite tidigare från jobbet eftersom det var fredag och jag hade börjat tidigt. Vi packade picknick-korgen och åkte ut i skogen och plockade svamp med barnen. Lovisa hjälpte verkligen till medans Vincent mest sprang omkring och trampade på svamparna :-). På bilden ser ni 1/3 av allt vi plockade ... det var helt otroligt, jag har aldrig plockat så mycket någon gång tidigare, både vanliga kantareller och trattisar. Så imorgon blir det till att rensa ... tyvärr inte lika roligt som att plocka. Günther tänker använda trattisarna till att prova ett nytt recept på "Leberwurst", antar att jag har en given plats i testpanelen som vanligt (vilket dock alltid är spännande naturligtvis, jag är ju rätt så kräsen när det gäller korv)!


1 kommentar:

Cecilia sa...

Va fint det blir. och va mysigt med picnic i skogen. det tyckte väl barnen va roligt. och fika smakar ju så gott när man äter det ute.