tisdag 23 april 2013

Intensivt har det varit ...

Har varit dåligt med inlägg det senaste, men jag har bara inte orkat. Har stupit i säng på kvällarna (de kvällar som det har blivit någon sömn av överhuvudtaget). Lammningen har varit intensiv de senaste 2 veckorna, men nu är det bara cirka 15 kvar som skall lamma och därefter så kan vi väl ta det lite lugnare. Förutom lammningen så har barnen inte velat vara helt friska ... utan ända sedan påsk så har det nästan hela tiden varit någon utav barnen eller Günther som har varit sjuka (jag , toy toy är den enda som har klarat mig). Detta medför naturligtvis också merarbete vilket har tagit på krafterna. Men nu får det vara nog stönat...

I helgen så var Günther, Björn, Angelica och hennes dotter Josefin på matmarknad vid Trandansen vid Hornborgasjön.  Vädret var optimalt och försäljningen gick bra, framförallt utav vår egentillverkade korv som Björn grillade på vår nya gjutjärnsgrill. Jag hade också gärna varit med, men eftersom någon måste stanna hemma med djuren så blev det min lott.


Inga kommentarer: