måndag 2 september 2013

Lite härliga ko och kalv foton!

Idag har kossan 1005 fått sin andra kalv vilket blev en kvigkalv. Jag var på väg till fåren när jag med kikaren kollade kossorna och då upptäckte en som antagligen höll på att kalva. Hon lade sig på sidan med huvudet utsträckt utmed marken. Så låg hon en bra stund och jag började fundera på om jag kanske dock bara hade sett fel ... med efter en stund ställde hon sig upp och då jag såg något mörkt som låg där intill henne. Jag ringde Günther som direkt åkte och tittade och mkt riktigt så hade hon precis fött en söt liten kalv. Måste faktiskt medge att han även lyckades få till ett par riktigt fina foton vilket jag lagt in här nedan.
Så härligt att se kossan ta hand om sin nyfödda kalv genom att bla slicka den torr.

Kossan kalvade tillsammans med flocken ute på betet.

Här är kalven precis nyfödd och alldeles blöt av fostervattnet. Visst är den söt!

Inga kommentarer: